فروشگاه اینترنتی آپوکا

فروشگاه اینترنتی آپوکا

فروش انواع کتاب صوتی و الکترونیکی. سالانه برای مطالعه هر نفر یک درخت قطع میشود. با استفاده از کتاب های الکترونیکی در حفظ محیط زیست خود کوشا باشیم.

کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14


کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14

کتاب فرار از اردوگاه ۱۴ داستان فرار اودیسه وار مردی از کره شمالی به سوی آزادی است.

این کتاب روایت مستندی است از زندگی در یکی از مخوف ترین و امنیتی ترین اردوگاههای زندانیان سیاسی در کره شمالی.

داستان کتاب فرار از اردوگاه ۱۴

ماجرای این کتاب، داستان واقعی شین دونگ هیوک است.


مردی که در اردوگاه زندانیان سیاسی به دنیا می آید و زندگی در فضای وحشتناک و رعب آور اردوگاه از او جاسوسی خطرناک و انسانی خالی از تمام عواطف و احساسات بشری می سازد؛ تا جایی که برای بدست آوردن غذا مادر خود را به پای چوب دار می فرستد.


شین که هیچ آگاهی و دانشی پیرامون جهان زیست خود ندارد به تدریج در معاشرتهای به شدت محافظه کارانه با زندانیان پیرامون خود که گاها از رده های بالای حکومتی بودند و یا جهان بیرون را دیده بودند شروع به ادراک این مفهوم می کند که دنیایی فراتر از قفس مخوف او وجود دارد. دنیایی به نام جهان آزاد، که در آن انسانها حق و حقوقی دارند و قدرت انتخاب دارند و می توانند هر چقدر که خواستند غذا بخورند!


همین موضوع انگیزه ایی می شود برای او تا یکی از بزرگترین و غیر ممکن ترین فرارها را در تاریخ زندانهای سیاسی کره شمالی رقم بزند. در قسمتی از کتاب می خوانیم که:

آزادی در ذهن شین، کلمه ای مترادف با گوشت بریان بود.

بلین هاردن نویسنده این کتاب است که راوی داستان از زبان شین دونگ هیوگ می باشد.


فهرست این کتاب شامل موارد زیر می شود:

  • پیش گفتار
  • مقدمه
  • بخش یک
  • بخش دو
  • بخش سه
  • موخره
  • قدردانی ها
  • ضمیمه
  • ده قانون اردوگاه ۱۴

✔️✔️ در پیش گفتار نویسنده ماجرای فرار و چند خاطره را سریع بیان می کند و در مقدمه به صورت مختصر به توصیف اردوگاه کره شمالی، نحوه نگارش کتاب و یک سری از مسائل حقوق بشر می پردازد.

 

درباره کتاب فرار از اردوگاه ۱۴

در قسمتی از پشت جلد کتاب می خوانیم:

فرار از اردوگاه ۱۴ خاطراتی بی نظیر است از یکی از تاریک ترین کشورهای جهان. این کتاب داستان تحمل، شجاعت، بقا و امید است.

 


کتاب فرار از اردوگاه ۱۴ پر است از حوادث و اتفاقاتی مثل شکنجه، سوءاستفاده از کودکان، تجاوز، فضای بی رحم و خشن و…

پیشنهاد من این است که اگر از نظر عاطفی، حساس هستید به هیچ وجه سراغ این کتاب نروید.


در طول گوش دادن این کتاب و مخصوصا بخش اول کتاب (که به شرح اتفاقات و زندگی در اردوگاه ها اشاره می کرد.) مدام با خودم فکر می کردم که خدا رو شکر شین دونگ هیوک قراره فرار کنه. خدا رو شکر که قرار از این وضعیت خلاص بشه. به هر حال اسم کتاب به فرار اشاره می کنه. اما وقتی کتاب به شرح داستان و اتفاقات بعد از فرار می پردازه، من واقعا به شخصه بیشتر دلم به حال شین سوخت. زندگی شین حتی بعد از فرار سخت تر هم شد.


داستان شین و اردوگاه ۱۴ حرف های زیادی برای گفتن داره و بدون شک هر کسی بعد از گوش دادن این کتاب اطلاعات خوبی در مورد مفهوم آزادی و آزاد بودن به دست میاره.


این کتاب علاوه برا ماجرای فرار شین، شامل گزارشات خوبی هم از وضعیت کره شمالی می شود. به طوری که بعد از خواندن این کتاب به خوبی با حال و هوای کشور کره شمال آشنا می شوید.



⛔️ یک نکته: روی جلد کتاب می بینیم این عبارت چاپ شده است.

(goodreads choice awards best history & biography ۲۰۱۲)

باید اشاره کنم که این کتاب این جایزه رو نبرده و در لیست بهترین کتاب تاریخی و بیوگرافی سایت گودریدز جایگاه پنجم را در سال ۲۰۱۲ کسب کرده است. (منبع!!)


 

در قسمت هایی از کتاب صوتی میشنویم :

شین گفت که فرزند خوبی نبوده است اما توضیح نداد چرا. او گفت در طول سال هایی که در اردوگاه بوده حتا یک بار هم لغت عشق را نشنیده است.

شین خواندن و نوشتن الفبای کره ای و حل کردن تمرینات روی کاغذ زبری را که در اردوگاه از پوست ذرت تولید می شد یاد گرفت.

خارجی ها درک غلطی از اردوگاه دارن. فقط سربازها نیستن که ما رو می زنن. این خود زندانی ها هستن که با هم مهربون نیستن. مفهومی به اسم جامعه وجود نداره. من یکی از اون زندانی های پست هستم.

نگهبانان هیچ گاه چیزهایی را که هر بچه مدرسه ای اهل کره شمالی در مدرسه می اموزد، به او نیاموختند؛ آمریکایی ها حرام زاده هایی هستند که می خواهند به وطن تجاوز کرده و تحقیرش کنند. کره جنوبی سگ ارباب آمریکایی اش است. کره شمالی، کشوری عظیم است که همه جهان به رهبران شجاع و باهوشش حسادت می برند. در واقع، او چیزی از موجودیت کره جنوبی، چین یا ایالات متحده آمریکا نمی دانست.

از دید او بین زندانیانی که از خارج اردوگاه می رسیدند و آن هایی که در اردوگاه متولد می شدند، یک تفاوت اساسی وجود داشت: تضاد بین گذشته راحت و مجازات حاضر، بسیاری از خارجی ها را در هم می شکست و باعث می شد نتوانند میل به بقا را پیدا یا حفظ کنند. یک مزیت منحصر به تولد در اردوگاه، غیبت کامل انتظارات بود.

مدرسه شبیه برده فروشی ای بود که او از آن جا به سنگ جمع کردن، هَرَس کردن و کارگری در سد فرستاده می شد. اما فارغ التحصیلی به این معنا بود که در سن شانزده سالگی او به کارگر بزرگ سالی تبدیل شده و آماده است کاری دائمی در اردوگاه به او محول شود.

در حالی که شین کار می کرد و منتظر بود، در فکر فرو رفت که چه طور سایز زندانی ها از حصار و فرصت های آن سویش غافل بودند. او فکر کرد بقیه زندانیان مثل گاو بودند، بی اراده نشخوار می کردند و تسلیم زندگی های شان بودند که راه خروجی از آن نبود. او هم مانند آن ها بود، تا زمانی که با پارک آشنا شد.

با اینکه زندگی شین پس از اعدام مادر و برادرش بسیار حقارت بار بود اما برای او، خودکشی هیچ گاه چیزی بیش از فکری گذرا نبود.

 

برای گوش دادن به قسمتی از کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 کلیک کنید.

 

اطلاعات کتاب

  • کتاب فرار از اردوگاه ۱۴
  • نویسنده: بلین هاردن
  • ترجمه: مسعود یوسف حصیر چین
  • انتشارات: چشمه
  • فرمت فایل صوتی : mp3
  • مدت کتاب صوتی : 7:15:35
  • حجم فایل صوتی : 150.86 مگابایت
  • قیمت روی جلد کتاب : 29000 تومان
  • قیمت کتاب صوتی : 16000 تومان


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

قیمت یک پیتزای خوب با یک کتاب خوب یکیست فرق آنها درطول مدتی ست که میتوانند ما را خوشحال کنند اولی یک ربع و دومی یک عمر ! حیرت آور است که برای اغلب ما آن یک ربع مهم تر است ...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما